Programació

La programació del FICME és essencialment de curtmetratges, amb dues seccions oficials a competició. Totes les seccions tenen una predilecció especial per les temàtiques socials i de sostenibilitat.

  • Illes en Curt (secció oficial): curtmetratges internacionals
  • Balears en Curt (secció oficial): curtmetratges balears
  • Talent Jove: curtmetratges de joves talents i estudiants balears
  • Som Família: sessions de curtmetratges familiars en col·laboració amb el festival Filmets Badalona Film Festival
  • Boínder: sessions especials de cinema menorquí
  • Retrospectiva: sessions retrospectives de curtmetratgistes cèlebres
  • Cinema sostenible: sessions dedicades a la temàtica medioambiental

Pel·lícules

Diversos directors
Diversos directors
100 MIN
Guillermo Benet
Paula Galimberti, Gonzalo Piñán, Pedro Deltell
Lalo García, Rai Lorda
Óscar Bernàcer
Rubén Jiménez Sanz
Alex Arroyo
Miki Durán
Lucía Aleñar Iglesias
Óscar Bernàcer
Pablo Hernando
Manuel Marini
Sil van der Woerd
Morgane Dziurla-Petit
Manuela Martínez, Laura Huberman
Sandrine Stoïanov, Jean-Charles Finck
Jan Cornet Gali
Ashgan El-Hamus
Noemi Chantada Puime
Zachary Woods
Molly Manning Walker
Daniel Toledo Saura
Luis De Val, Diego Herrero
20 MIN
Marina Barceló, Juan Lorente de Nó
Antoni Salvador
23 MIN
Erik Anderson
14 MIN
Marta Pons

Sessions i graella

Compra les teves entrades:

Ja estan a la venda els abonaments del FICME 2021!

Són vàlids per totes les sessions del festival, excepte per la Gala Inaugural.

Amb la compra de cada abonament, et regalem una bossa totebag del Festival.

Us recordem que en el Pati mirador de Sant Francesc hi trobareu l’espai Village. Per reservar:

Jornada tècnica: el Guió

Les jornades tècniques són converses amb diferents professionals del sector audiovisual sobre un determinat tema, així com un esdeveniment per conèixer-se i crear sinergies entre els presents. Se celebren durant la setmana del festival.

2021: Aquest any, durant la 6a edició, ens centrarem en el paper dels guionistes i es realitzarà el divendres 16 de juliol de 10h a 13h. Està estructurada en tres grans blocs: el guió des de la perspectiva de gènere, des de la importància de les localitzacions i des de les diferències entre fer una sèrie i una pel·lícula. En cada bloc intervindran dues persones que ens parlaran de la seva experiència professional. A causa de la situació actual, es farà en format híbrid, així que es podrà assistir tan presencial com virtualment. Modera Rosa Preto.

Blocs:

  • La perspectiva de gènere en el guió
  • La importància de les localitzacions en el guió
  • Les diferències entre fer una sèrie i una pel·lícula

Després de les intervencions dels ponents, el Ian Pons, director i guionista, parlarà de la seva experiència en la realització d’espots publicitaris, com el d’Estrella Damm 2021.

El Ian Pons Jewell és un dels realitzadors de publicitat més sol·licitats en l’actualitat. El seu origen menorquí l’ha portat a dirigir l’últim espot d’Estrella Damm, rodat a Menorca el passat mes de maig. Va iniciar la seva carrera realitzant vídeos musicals i va ser nominat dues vegades com “Millor director” en els UKMVAs pel seu estil surrealista, inclòs el gran èxit La La La de Naughty Boy. Des de llavors, ha estat nominat dues vegades com el realitzador número 1 en anuncis de publicitat per la revista Magazine i ara s’està embarcant en el seu primer llargmetratge.

Format híbrid (presencial i online)
Horari: 16 de juliol | de 10h a 13h
Lloc: Ateneu de Maó | Online
Inscripcions gratuïtes: info@festivalmenorca.com

La perspectiva de gènere en el guió

Núria Giménez Lorang
Núria Giménez Lorang
(Barcelona, 1976). Va estudiar Periodisme, Relacions Internacionals i Realització de Cinema Documental. En l’última dècada ha anat ampliant la seva formació en seminaris i classes magistrals de cineastes com Isaki Lacuesta, Andrés Duque, Virginia García del Pino, Sergei Dvortsevoy, Mercedes Álvarez, Patricio Guzmán, Wang Bing o Frederick Wiseman. Ha realitzat el curtmetratge Kafeneio (2016) i el llarg My Mexican Bretzel (2019).
Laia Foguet
És guionista i directora audiovisual. Actualment treballa com a guionista a la productora True Crime Factory, de Carles Porta, on ha treballat en les dues primeres temporades de la sèrie de no-ficció Crims de Televisió de Catalunya, entre altres projectes. A més, desenvolupa un projecte de sèrie de ficció per Zeta Studios. Com a directora de ficció ha dirigit dos curtmetratges: Ca nostra (2019) i Su (2016). A més, com a dramaturga ha coescrit l’obra Alhayat o la suma dels dies recentment guardonada amb un Premi de la Crítica.

La importància de les localitzacions en el guió

Albert Espinosa
Enginyer industrial, guionista i escriptor, ha treballat com a guionista de cinema en Planta 4a, Va a ser que nada es perfecto, Tu vida en 65 minutos i Herois. També ha estrenat la pel·lícula No me pidas que te bese porque te besaré com a director de cinema. Com a dramaturg ha escrit 12 obres i ha estrenat en el Teatre Nacional de Catalunya, el Lliure i el Centre Dramàtic Nacional. En la seva faceta televisiva, ha treballat en més de trenta produccions i destaca la creació de la sèrie Polseres vermelles adaptada en més de 20 països. Els seus 9 llibres han estat traduïts a més de 42 països i superen els tres milions d’exemplars venuts.
Pepe Coira
Guionista, director de desenvolupament i productor executiu per a companyies com OlloVivo, Portocabo, Filmax i Voz Audiovisual, i en produccions documentals i de ficció tals com la sèrie de Movistar+ Hierro. Va ser crític cinematogràfic i periodista cultural; va posar en marxa la Filmoteca de Galícia (CGAI) i la va dirigir fins a 1997. També es va dedicar a la docència, va investigar la vida del cineasta Antonio Román, va traduir al gallec les Notes sobre el cinematògraf de Robert Bresson i va indagar sobre Arguments de pel·lícules, el primer manual de guió cinematogràfic publicat a Espanya.

Les diferències entre fer una sèrie i una pel·lícula

Gema R. Neira

És la directora de desenvolupament de Bambú Producciones. Té més de 15 anys d’experiència com a guionista. Neira ha creat sèries d’èxit nacional i internacional com Velvet, Las chicas del cable, Fariña, El corredor de la muerte, Tiempo de guerra, Gran Hotel, Bajo sospecha, Seis hermanas o Gran Reserva. Té pendent d’estrena la sèrie Jaguar per a Netflix, així com Un asunto privado per a Amazon Prime i acaba de començar a rodar un nou projecte per a Apple TV.

David Desola
(Barcelona, 1971). És guionista i dramaturg. Es va donar a conèixer en el món teatral en 1999, després de guanyar el premi Marqués de Bradomín amb Baldosas. El 2007 es va consagrar com a autor en aconseguir el Premi Lope de Vega amb La charca inútil. Com a guionista, destaquen els llargmetratges En el último trago i Almacenados, amb el qual l’Acadèmia Mexicana d’Arts i Ciències Cinematogràfiques (AMACC) li va atorgar, el 2017, el Premi Ariel al millor Guió Adaptat. El 2020, El hoyo, de la qual és guionista al costat de Pedro Rivero, es va convertir en una de les 10 pel·lícules més vistes de Netflix a nivell mundial.
Edicions anteriors:
  • Noves formes de distribució, amb Javier Pachón, Miguel Salvat Millán, Ramiro Ledo i Víctor Berlín
  • Som Festivals 5. Trobada de festivals amb es certàmens balears
  • Som Reserva – De camí cap al green shooting, amb Sergi López, Luz Molina, Miguel Ángel Tobías, Marcos Martín i Irene Estaún
  • Som Festivals 4. Trobada de festivals amb José Luis Cienfuegos, Luis González, Angelique Muller, Alba Paz, Josep Vinyeta
  • Doculab – Històries de no ficció: Nous formats, amb Sumpta Ayuso i Carles Sora
  • Doculab – Històries de no ficció: El documental de natura a Balears, amb Rubén Casas
  • Doculab – Històries de no ficció: Tinc un documental, amb Elena Mera, Toni Escandell i Pedro Barbadillo
  • Doculab – Històries de no ficció: Els 7 primers minuts d’un documental, amb Joan González
  • Doculab – Històries de no ficció: A la recerca del finançament, amb Bernat Manzano 
  • Som Festivals 3. Trobada de festivals amb Carlos R. RÍos, Pep Vinyeta, Luis Mariano González, Carlos Madrid

Activitats paral·leles

El village, més que música

Un espai per escoltar música, menjar, beure i gaudir de les nits del Festival. Proposta gastronòmica d’autor amb actuacions musicals. Els dies 14, 15, 16 i 17 de 20 a 22 h, previ a les projeccions de Illes en Curt.

Som Família

Sessió dedicada al públic infantil i familiar amb un espectacle de la companyia No Som 3 i posterior sessió de curtmetratges en col·laboració amb el festival Filmets.