Art internacional per a la imatge del Festival

L’Escola d’Art de Menorca, Binifilms i nouvellevagu.es són les tres entitats que enguany col·laboren en el Festival de Cinema de Menorca 2019, al qual aporten tot el seu art. L’Escola d’art, i en concret la secció de joieria, és l’encarregada del disseny dels guardons. Binifilms, per la seva banda, s’ha treballat un espot amb una música que us sonarà (segur). I nouvellevagu.es ha begut d’aquest espot per a realitzar la imatge del cartell d’aquest any. Coneix-los una mica millor.

Binifilms, una productora amb molt d’art

Binifilms és una productora que treballa entre les aigües que separen Catalunya de Menorca. I d’aquest equip, Laura Tresserras i Gilbert González han estat els responsables de realitzar l’espot de l’edició 2019 del Festival de Cinema de Menorca. Dos enamorats de l’illa des que la van trepitjar fa anys, han format la seva família en aquest petit tros al mig de la Mediterrània. A la platja de Punta Prima han volgut fer el seu petit homenatge al cinema d’estiu dels anys 70-80, amb una referència especial cap a la pel·lícula Tauró, de Steven Spielberg. La intriga i l’expectació es barregen en un espot que convida els visitants a venir a Menorca durant l’estiu. Però, especialment, durant la setmana del festival.

Encara que aquest any han tingut la responsabilitat de rodar l’espot, fa dos anys ja que col·laboren amb el Festival, per la qual cosa se’l coneixen com si fossin les empremtes que van deixant a la platja de Punta Prima.

La delicadesa de la imatge de la mà de nouvellevagu.es

Ha dedicat tota la seva vida a les arts gràfiques i visuals. Benoit Fouquet, encarregat de posar la imatge al Festival de Cinema de Menorca 2019, diu que el que l’empeny a formar part d’aquesta aventura és l’amor que l’uneix a Menorca ia l’art. Des dels 15 anys ha estudiat arts gràfiques, tocant pals com el disseny, l’arquitectura, la pintura, l’escultura, la direcció d’art i la publicitat. Va estudiar a l’Acadèmia Cherpentier de París. I ha treballat per a empreses com Canal +, Peugeot, o LU. Acaba de crear la seva empresa nouvellevagu.es, juntament amb Céline Pelletier, amb la qual es dedica a oferir serveis de producció i fotografia a l’illa. Per a la realització de la imatge del Festival de Cinema de Menorca, ha agafat l’arrel del vídeo creat per Binifilms, posant en pràctica la seva creença en la coherència de la imatge d’una marca.

Guardons a quatre parells de mans

Pablo Pinedo López va néixer a Madrid, però porta gairebé 30 anys a Menorca. Es va graduar en Arts Aplicades, en l’especialitat d’orfebreria i joieria, guiat per la curiositat que li produïen els materials i les infinites possibilitats que li brindaven.

Des de 1989 imparteix classes de joieria a l’Escola d’Art de Menorca. I, de fet, han estat els seus alumnes els que han ideat els diferents guardons amb els quals es premiarà els guanyadors d’enguany. Prenent com a base el logotip del festival, cada alumne ha realitzat la seva proposta. Ells són:

Pilar Barber Torns, d’Alacant. Va néixer el 1955 i és llicenciada en Filologia romànica. Ha treballat en l’administració autonòmica i en els últims anys s’ha aficionat a temes artístics.

Lucia Diaz Lopez, de Madrid. Té 28 anys i diu ser optometrista professional, però artesana de cor. Per això desenvolupa la seva passió a través dels tallers de joieria.

Elena Alvarado Coll ja havia tingut contacte amb el món de la joieria, quan va treballar a l’Escola del Treball de Barcelona. Les seves fonts d’inspiració són el paisatge i el ancestral.

José Luis Villagrasa Alegre es va traslladar de València a Menorca per estudiar joieria. Prové, de fet, d’una família de joiers artesans i gaudeix amb l’art i la música.